Main Menu

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

Pszczółki

Grupa 4 latków

 

"W naszej grupie po polsku i angielsku mówimy i dobrze się przy tym bawimy, więc do nas zapraszamy - bawcie i uczcie się razem z nami !!" 

 

Informacje dla rodziców:
Ważne informacje dla rodziców są przekazywane w INSO

Telefon: +48 56-676-04-17
Z nauczycielem grupy można się również kontaktować poprzez INSO

Zadania wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na m-c Maj 2024:
Dziecko powinno :
- rozpowszechnianie czytelnictwa, zaprzyjaźnienie dzieci z książką
- słuchanie uważnie i ze zrozumieniem utworów literackich dla dzieci, zapoznanie z pojęciami: bohater, autor, morał
- nauka szanowania książek, poznanie zasad pracy biblioteki i księgarni
- zapoznanie z procesem powstawania książki, zawodami związanymi z tym procesem (autor, pisarz, ilustrator, wydawca)
- układanie rytmów z figur geometrycznych według polecenia
- operowanie pojęciami: wyższy/niższy, ciężki/lekki
- opisywanie wyglądu łąki, zapoznanie z nazwami zwierząt zamieszkujących łąkę, poszerzanie wiedzy o owadach i przyrodzie
- liczenie na konkretach
- układanie obrazka składającego się z sześciu elementów
- rozumienie wartości, jaką jest miłość bliskich, rodziny
- poszerzanie wiedzy o rodzinie, członkach rodziny
- kształtowanie poczucia pewności siebie podczas występowania przed najbliższymi
- nauka okazywania empatii zwierzętom
- poznanie zasad opieki nad zwierzętami domowymi
- wymienianie nazw zwierząt domowych, opisywanie ich cech, wyglądu, dostrzeganie między nimi różnic i podobieństw
- przypomnienie zawodu weterynarza
- zapoznanie z egzotycznymi zwierzętami
- poszerzanie wiedzy o bezpiecznej zabawie z kotem i psem
- dbanie o ogólny rozwój dzieci: ruchowy, motorykę małą i dużą, kreatywność, zdolności manualne, emocjonalny rozwój, społeczny, usamodzielnianie

Bloki tematyczne na m-c Maj 2024r.
 I - JAK POWSTAJE KSIĄŻKA (01.05 - 05.05.2024)
 II - NA ŁĄCE (08.05 - 12.05.2024)
 III  MAMA I TATA (15.05 - 19.05.2024)
 IV - MOJE ZWIERZĄTKO (22.05 - 29.05.2024)

Wiersz na m-c Maj 2024r.

Bajkopisarz

Zbigniew Dmitroca

Pisarz bardzo lubi ciszę, Palcami obu rąk masują lekko płatki swoich uszu.

Wtedy dobrze mu się pisze. Na dywanie kreśli ręką wiodącą literopodobne wzorki.

Teraz już nie skrobie piórem, Palcami obu rąk „drapie” w podłogę.

Tylko stuka w klawiaturę. Stuka kolejno palcami obu rąk w podłogę.


Idą mrówki

Małgorzata Barańska

Idą sobie mrówki dróżką: Przedszkolaki siedzą skrzyżnie w kole lub rozsypce. Kroczą

po podłodze palcami wskazującymi i środkowymi obu rąk.

pierwsza mrówka tupie nóżką, Stukają w podłogę palcem wskazującym jednej ręki.

druga mrówka tupie nóżką, Stukają w podłogę palcem środkowym tej samej ręki.

trzecia mrówka tupie nóżką, Stukają w podłogę palcem wskazującym drugiej ręki.

czwarta mrówka tupie nóżką. Stukają w podłogę palcem środkowym tej samej ręki.

Potupały, potupały Stukają w podłogę palcami wskazującymi i środkowymi obu rąk.

i w mrowisku się schowały. Zaciskają obie pięści.


Boćki i żaby

Barbara Stefania Kossuth

N: Przyleciały boćki

zza dalekich morz,

klekotały głośno – wróciłyśmy już!

Dz: Kle, kle, kle!

Kle, kle, kle!

N: A nad stawem w trawie

padł na żabki strach.

– Boćki przyleciały!

Och, och, ach, ach, ach!

Dz: Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

N: Żabki przestraszone

hyc! Do wody – hyc!

Boćki chodzą, brodzą…

nie znalazły nic!


Szczeniaki

Małgorzata Barańska

Nasza Aza ma szczeniaki. Składają razem otwarte dłonie kciukami w górę tak,

aby przypominały głowę psa. Kciuki są uszami.

Ten jest taki, a ten taki. Palcem wskazującym jednej dłoni dotykają kolejno

wyprostowanych palców drugiej dłoni.

Ten jest gładki, ten kudłaty,

a ten ma futerko w łaty.

Razem jest tych szczeniąt pięć. Rozstawiają szeroko palce jednej dłoni – pięć szczeniąt.

Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć. Zginają palce, a drugą dłonią głaszczą je.

Piosenka na m-c Maj 2024r.

Łąka

sł. Ewa Stadtmuller, muz. Jerzy Ostrowski

Leci siwa mgła do gory,

wnet się zmieni w ciemne chmury.

Pada deszczyk prosto z nieba,

tego nam tu było trzeba.

Rośnie trawa, ile zdoła,

kwitną kwiaty, pachną zioła.

Obudziły się biedronki,

pszczoły, trzmiele oraz bąki.

Frunie motyl pod niebiosy,

żabie chory ćwiczą głosy.

Środkiem łąki bociek człapie,

zmykaj żabko, bo cię złapie.


Moje rybki

sł. Dorota Gellner, muz. Barbara Kolago

A a a – akwarium,

a a a – w nim rybki.

Lubię patrzeć na nie

przez błyszczące szybki.

Ref.: Jednej rybki brak,

druga płynie w świat,

trzecia, czwarta, piąta,

kryją się po kątach.

A a a – akwarium,

a a a – w nim piasek

i rośliny wodne

jak bajkowy lasek.

Ref.: Jednej rybki brak...


To mój pies

Kamlotki

Po chodniku idzie piesek.

Wesolutki z niego śmieszek.

 Biega, szczeka, dzieci obwąchuje,

 i niegrzecznie podskakuje.

Biega, szczeka, dzieci obwąchuje,

i niegrzecznie podskakuje.

 Ludzie czasem dziwią się:

„Co to za włochaty zwierz?”

To mój pies! To mój pies!

To mój pies! On najlepszy

dla mnie jest. To mój pies!

To mój pies! To mój pies!

On najlepszy dla mnie jest.

Back to top